عسل تغذیه ای

صدها سال است که مردم از عسل خام در طب سنتی استفاده می کنند. این ماده طبیعی و شیرین ممکن است حاوی عناصر مفیدی باشد که عسل فرآوری شده ندارد.

عسل طیف وسیعی از فواید سلامتی را فراهم می کند. عسل خام که مستقیماً از کندوی زنبور عسل می آید ، حاوی گرده زنبورعسل سالم ، بره موم زنبور عسل و آنتی اکسیدان های فراوان است.

عسل معمولی تغذیه ای چون حرارت بالای در کارخانه جات میبیند بنابراین باعث کاهش بسیاری از عناصر مفید می شود و آنزیم ها و مواد مفید و طبیعی عسل از بین میروند. برخی از مردم و محققین معتقدند که به همین دلیل ، عسل خام مزایای سلامتی بیشتری نسبت به عسل معمولی دارد.

در این مقاله ، ما مقایسه می کنیم فواید عسل خام و عسل معمولی برای سلامتی.

فرق عسل طبیعی خام با عسل معمولی

عسل خام چیست ؟

عسل طبیعی مایعی شیرین و با توجه به پوشش گیاهی اطراف زنبورستان در رنگ های مختلفی است که توسط زنبورهای عسل ساخته می شود. زنبورهای عسل ، عسل خود را در خانه های شش ضلعی با موم طراحی کرده اند ذخیره می کنند که کندو و یا شان نامیده می شود. عسل خام مستقیم از کندوی زنبور عسل برداشت میشود.

عسل کندو حاوی گرده گل زنبور عسل ، موم و قسمتهایی از زنبورهای مرده است. اکثر تولیدکنندگان عسل معمولاً عسل خام را از طریق فیلتر عبور می دهند تا بیشترین ذرات ناخالصی را از بین ببرد ، اما برخی به طور کلی باقی می مانند. و خوردن این عسل بی خطر است.

بر خلاف عسل خام ، عسل معمولی مراحل پاستوریزاسیون را طی می کند. این بدان معنی است که تولید کنندگان و کارخانه جات بسته بندی عسل در حجم زیاد به آن حررت بالایی میدهند تا سلول های مخمری را که می تواند بر طعم آن تأثیر بگذارد ، ماندگاری آن را افزایش دهد و باعث شفافیت و جذابیت بیشتری شود و یجورایی مشتری پسند گرد ، از بین ببرد.

پاستوریزاسیون ممکن است بر تعداد مواد مغذی موجود در عسل و خواص دارویی و درمانی و آنتی اکسیدان های طبیعی آن تأثیر منفی بگذارد.

بسیاری از تحقیقات تاریخی تخمین می زند که انسان بیش از ۸۰۰۰ سال از عسل استفاده کرده است. در دوران باستان ، مردم از عسل خام استفاده می کردند ، اما امروزه ، بیشتر مردم از عسل پاستوریزه استفاده می کنند که این نگران کننده هست(منبع)

پیشنهاد میکنم : اگر سلامتی شما خانواده تان برایتان مهم هست ، عسل را همیشه بصورت خام مصرف بفرمایید که در مقالات بعدی به شما یاد میدم که چگونه عسل خام را تشخیص دهیم ؟

عسل خام آیا همان عسل رس بسته است ؟

بله به عسلی که بدون هیچ گونه دخالتی از کندو برداشت میشه و هیچ گونه فرایندی فیلتراسیون رو طی نمیکن میگن عسل خام.

عسل تغذیه ای جهت مصارف درمانی خوب نیست ؟

خیر ، خواص دارویی و درمانی عسل فقط در عسل خام یافت میشود.

عسل خام آیا میتواند ارگانیک باشد ؟

خیر ، چون هم عسل تغذیه ای ممکن هست خام باشد و هم عسل بدون تغذیه .

چگونه عسل خام ارگانیک پلنگا را سفارش بدیم ؟

میتوانید با ۰۹۱۴۷۴۱۳۸۵۱ تماس بگیرید و یا از طریق فروشگاه سایت عسل پلنگا بصورت آنلاین خرید بفرماید.

زمان تخمین زده شده مطالعه: ۳ دقیقه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *